زالو
نوشته شده توسط : کاردون

معرّفی زالو

زالو کرمی است لزج، چسبنده و خون آشام و به دلیل این صفاتش، چندش آور و نفرت انگیز! در ادبیات ما «زالوصفت» به آدم هایی می گویند که از دیگران بهره کشی می کنند و در واقع به آنها می چسبند و خون آنها را می مکند. بیشتر ما از این جانور تصوّر نامانوسی داریم. امّا آیا واقعاً زالو مستحق این همه لعن و نفرین است؟ لااقل، تاریخ طب گواهی می دهد خدمتی که زالو به نوع بشر کرده است بیشتر از تمام زیان هایی است که برای وی برمی شمارند.

زالو

زالوها نرم تنانی تک‌جنسی و عمدتا آبزی هستند که همگی زندگی انگلی دارند. از بین۶۵۰ گونه شناسایی شده، تنها ۵۰ نوع از آنها از خون پستانداران تغذیه می‌کند که زالوی پزشکی (medical leech) معروفترین آنهاست. این نوع زالوها که رنگ سبز زیتونی تا سبز لجنی و نوارهایی تیره در سطح پشتی خود دارند؛ پس از صید، مدتی در آب های صاف و تمیز نگهداری می شوند تا هر گونه آلودگی احتمالی آنها رفع شود و سپس برای مقاصد طبّی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مراحل اخذ مجوزقانونی پرورش و تکثیر زالو

 

نظام مهندسی جهاد کشاورزی این دو ارگان جدا از همه هستن یعنی شما باید دوتا پروانه داشته باشی
۱موافقت اصولی
۲پروانه تاسیس
۳پروانه بهره برداری
 هر استانی اینها رو هم باید از نظام بگیری هم از دامپزشکی.حالا برای گرفتن هر کدوم از اینها از نظام مهندسی جهاد کشاورزی باید از چند تا ارگان موافقت بگیری.یعنی نظام بهت نام میده شما میبری اون اورگان و اونها موافقت میکنن و وقتی همه موافقت ها رو گرفتی تازه نظام میاد بهت موافقت نامه اصولی میده بعد اورگانهای که نامه میده.شیلات.محیط زیست.بهداشت ودرمان.امور و اراضی.اداره اب.ومعرفی نامه به دامپزشکی که بعد خود دامپزشکی جداگانه خودش بهت مجوز میده.بعد پروانه تاسیس صادر میشه و با کارشناس میرین تا زمین دارای شرایطو ببینند و جی پی اس بزنن و به اسم اون زمین که شرایط حداقل ۵۰۰ متر فاصله از محل سکونت و… باید داشته باشه باید طبق شرایطی که میگن سالنهاس تکثیر و پرورش و قرنطینه رختگن ،اتاق کارگری،دفتر اداری،سالن تغذیه مجزا ،و….بعد احداث و تایید کارشناس بعد خدا بخواد و مشکلی پیش نیاد میرین برای گرفتن اصل مجوز که پروانه بهربرداری باشه
البته مجوز بهر برداری از۱سال شروع میشه تا چهار سال است.

ادامه مقاله در https://goo.gl/BehfpJ

 





:: برچسب‌ها: زالو ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: